måndag 23 mars 2009

Home sweet Skåne!

För vilken gång i ordningen jag använder rubriken Home sweet Skåne vet jag inte, men det är liksom en såndär klassiker som alltid funkar. ;) Åtminstone när man äntligen får göra ett efterlängtat Skåne-besök, och nu dessutom stanna en hel vecka.

Efter 30-årskalasande i lördags kväll så hann jag hem och sova några timmar innan det stod packning, städning och diskning på schemat. Och kl 16 igår trampade jag skånsk mark igen! Har hunnit med middag hos morbror med familj (har inte varit hos dem sen jag var insnöad där för några år sen, men det är en annan historia...) och sen Beck-film och övernattning hos mormor och morfar.
Idag har vi roat oss med att fixa så mormors mobil kan ta emot mms, fixa deras nya fasta telefonabonemang som numera är kopplat till en mobil som de kan ta med sig till stugan (så hightech att jag inte ens hade hört talas om det innan), kolla bilder på min nytapetserade lägenhet, och så hade mormor en fundering till - det där facebook, vad är det? Så nu har jag mormor som vän på facebook också!

Ska träffa en kompis ikväll och sova en natt till i Malmö, sen beger jag mig mot Österlen.

Mera Skåne åt folket!


Förresten, tack Sara för visningen av den snygga soffan som jag längtat efter att se. Lite tjat lönar sig uppenbarligen. ;)

1 kommentar:

Pernilla Hult sa...

Vilken tuff Mormor Du har :)