lördag 7 mars 2009

Tur det inte finns så många hotell att välja på iaf

Fick nyss en lite annorlunda förfrågan.

Tjej: Hej, jag tänkte se om du kan hjälpa mig att kolla lite priser.
Jag: Det hoppas jag, jag ska göra mitt bästa.
Tjej: Jag har sett ett hotell på Gran Canaria på någon sida, det ska ha bra träningsmöjligheter, men jag kommer inte ihåg vad det heter.
Jag: Okej, vet du om det var via någon charterarrangör?
Tjej: Nej det tror jag inte.
Jag: Vet du vilken ort på Gran Canaria det ska ligga på?
Tjej: Nej.
Jag: Och du kommer inte alls ihåg vad det heter? Var det med i någon kedja eller var det ett fristående hotell?
Tjej: Nej, jag vet inte.

Okej, hur svårt kan det va? Det är ju tur att det inte finns tusentals hotell på Gran Canaria att välja mellan iaf... Hon verkade inte alls tycka det var konstigt att komma med en sådan förfrågan, det måste vara jag som är en dålig resesäljare helt enkelt.

Prova själv att försöka googla enligt ovanstående förutsättningar - och hur ska man veta om man hittat rätt när man inte vet vad det är man letar efter?!


Halsstatus: Inte bra. Vill hem.

1 kommentar:

Anonym sa...

VAAAA, är det inte sånt du ska kunna svara på???