lördag 21 mars 2009

Nedräkning

Idag lyser regnet med sin frånvaro, och vårsolen lyser ikapp med snön som strålar tillbaka. Såna här dagar kan man faktiskt leva med slasket... :)

Nu är det bara drygt två timmar kvar tills jag har en hel veckas semester!!! Det ska bli huuuur skönt som helst. Sen när jag kommer tillbaka till jobbet igen så kommer jag att vara tjänstledig 20%, och alltså jobba 80% istället för heltid under april och maj månad. Det är en win-win-situation skulle man kunna säga, för jag hade själv börjat fundera på att ev gå ner lite i tid för att "hinna med mig själv" och sen så kom min kära vän kallad "budget 2009" och knackade på och ville bli reviderad för sisådär femtielfte gången...

(en tråkig jobb-parantes: sen jag började med budgetarbetet i oktober så har den budgeterade omsättningen minskat med ungefär 6 miljoner, vilket innebär att även de budgeterade kostnaderna förstås måste minska... och där finns det inte så mycket annat än personal att ta av, tyvärr... så förutom att jag går ner i tid så minskar vi också en heltid from 1 april, det är ett spännande pussel att lägga schema 8-18 på vardagar samt 10-14 på lördagar för 2,6 tjänster...)

Det ska bli väldigt intressant att se hur det funkar att jobba 80%, med tanke på att jag inte hinner med att göra allt jag borde som det ser ut idag. Men det får helt enkelt ordna sig. Om jag bara får betalt för att jobba 80% så tänker jag bara jobba 80%. Punkt.

Jag ser det här som en möjlighet istället för ett problem.
En möjlighet att hinna med mig själv. Äntligen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

det låter bra att BARA jobba 80% hoppas verkligen att du gör det, förhoppningsvis mår du bättre då oxå. längtar efter dej kram

Anonym sa...

Jättebra att du går ner lite i tjänst ett tag och får möjlighet o hinna med dig själv. Det behöver du!!! Du ska se att du snart kommer må bättre.... Varma kramar från mig