söndag 29 mars 2009

Lite frisk luft har ingen dött av

Sista dagen i Skånelandet... imorgon åker jag norrut igen.

Det har varit helt fantastiskt skönt att vara ledig och jag har knappt skänkt jobbet en tanke (förutom dåligt-samvete-tanke när jag funderat på när/hur jag ska flytta söderut), det var nästan så jag glömde bort att ringa D, som jobbade sista dagen hos oss i fredags, och önska lycka till, eller vad man nu gör när han tvingas sluta ofrivilligt. Eller ja, det hade jag ju redan gjort sista dagen vi jobbade tillsammans, men jag tyckte ändå han förtjänade en hälsning på sista dagen.
Men jag måste säga att det bar emot att ringa till jobbet, jag längtar verkligen inte tillbaka dit.

Men nu ska jag stryka jobbet från tankeverksamheten och inte fundera mer på det förrän på tisdag då jag ska dit igen...

Vad har ledigheten bjudit på sen sist då?
Mycket slapp. Slapp, slapp, slapp. Bara vara. Skööönt!
Har haft tid och möjlighet att fördela min tid ganska bra mellan mamma/pappa/mormor & morfar under veckan, men ändå haft tid för mig själv. Utan dåligt samvete.
Fast mycket vill ha mer, så är det ju.

Har faktiskt också sökt några jobb i trakten, och varit och kollat på lägenheten igår. Inte för att jag var intresserad av att köpa den (kanske lite dumt att köpa första bästa, när man inte ens vet var man vill bo eller när man ev kommer att vilja bo där...), men för att jag var nyfiken på att se den live. Och för att jag inte hade så mycket bättre för mig.
Den var helt ok live och jag hade absolut kunnat tänka mig att bo där, men måste-ha-känslan försvann. Tack och lov. :)

I fredags var jag i Ängelholm och såg hockey: Rögle-Södertälje. Matchen slutade 3-2 efter straffar och Rögle är i princip klara för Elitserien igen. Bra! Det behövs ett hockeylag i Skåne nu när jag ska flytta söderut, så att jag åtminstone kan få se Modo spela nån gång om året... :)
(nästa år får jag dock hålla tummarna för att även Malmö går upp i Elitserien, inte för att jag vill att det ska gå bra för dem, men för att jag vill kunna se Malmö-Modo...)

Idag känner jag mig trött. Trött trött trött. Det är typiskt skånsk grå-väder ute. Mulet och ja, grått. Eller snarare brunt. Barmark men ingen riktig grönska har kommit igång än. Lerigt och blött. Brunt.
I väntan på Let's Dance-reprisen tog jag mig faktiskt i kragen och tog en timmes promenad, lite frisk luft har ingen dött av har jag hört...

Inga kommentarer: