lördag 27 augusti 2011

Breaking up with God

Under tiden som jag har låtit han där uppe påvisa sin existens ("If there is a God...") har jag ränt på Malmöfestivalen dagarna i ända en hel vecka. Eller rättare sagt på kvällarna och halvvägs in på nätterna. Jag har träffat vänner och diggat artister.

Peter Jöbacks fagra stämma, Perikles som gör mig lika glad varje gång de undrar var vi ska sova inatt, Veronica Maggio som föll mig oväntat mycket i smaken då hon överraskade med att sjunga många låtar som jag kände igen, Miss Li som jag däremot trodde jag skulle gilla men som det visade sig att jag varken hade koll på hur hon såg ut eller hur hon lät (och som hon lät uppskattade jag inte), Orup som iklädd en jeansoverall à la 50-årskris envisades med att spela nytt material i 45 minuter innan han som han själv sa "nä nu kör vi igång på riktigt va" äntligen fick det obefintliga taket att lyfta med sina gamla monsterhits som tydligen satt kvar i ryggraden sen tonårstiden hos mig och mitt sällskap, Saade som fick många flickhjärtan att slå i dubbeltakt när han showade på scenen, September som var sådär oförskämt snygg cool och bra som bara hon kan va, Rix FM festival (som får en att längta tillbaka till Hamnfesten-tiden i Övik) med en sunkig Jay Smith, en cool Tove Styrke, Nicke Borg, Chris Medina, Sunrise Avenue, Mohombi och Danny - och avslutningsvis en fantastisk avskedskonsert med The Ark igår kväll.

Men han där uppe verkar inte ha gjort sitt. Så jag säger som The Ark; I'm breaking up with God.


1 kommentar:

Cecilia sa...

Wow du hann verkligen med betydligt mer än jag. Var får du all energi ifrån? Och hur ska jag kunna få tillgång till lite av den också :)