tisdag 9 augusti 2011

Tiden går fort när man har roligt

Knappt har man hunnit komma hit innan det är dags att åka hem igen. Fast i ärlighetens namn har jag ju varit här sen i onsdags kväll. Men ändå. Tiden går ju fort när man har roligt. Och även om jag inte direkt har "gjort" så mycket, så har det hunnits med ett antal lunchdejter, ett antal fikadejter, ett antal middagsdejter, några joggingturer, lite shopping, besök hos mina gamla kollegor på skobutiken (och köpt ett par skor förstås), besök hos kollegorna på resebyrån (och köpt en resa - nä det gjorde jag faktiskt inte, däremot blev jag bjuden på lunch!), gamla kursare som bor kvar i stan, en gammal kursare som är Stockholmare numera, en gammal kursare som är Uppsalabo numera, några ceasarsallader som sig bör, en loppisfyndad stol (tur man har stor bil!) och lite annat smått och gott. Väldigt lugnt, men ändå nästan hela tiden något planerat.

Jag längtar efter en ledig dag. En helt ledig dag. Utan en enda tid att passa, någonstans att transportera sig eller något "måste" (avsett om det är roligt- eller tråkmåste). Bara vara. Bara var jag. Kanske på lördag? För imorgon påbörjar jag resan söderut (jag har fortfarande förträngt att jag ska köra hela vägen ensam), kinesar i Uppsala och fortsätter till Malmö på torsdag. Vattnar mina blommor, sover i min egen säng och fortsätter sedan till Österlen på fredag. Klämmer ur det sista ur semestern, hämtar hem min katt och återvänder sedan till Malmö på söndag. För på måndag börjar ju vardagen igen.

Inga kommentarer: