söndag 14 augusti 2011

Kräftskiva

De sista skälvande dagarna av semestern tillbringas i stugan, och jag suger ut det allra sista av ledigheten genom att ha det förbannat bra. Hela ligan är samlad och det enda som möjligen hade kunnat kröna hela härligheten var om solen hade behagat leta sig fram ur sitt molngömställe en liten liten stund och sluta leka kurragömma som den gjort hela min semester (utom de tre dagar som jag tillbringade i en ac-befriad bil). Inte för att jag klagar, jag bara konstaterar. Att det har varit min kanske bästa semester någonsin, men också mest solbefriade. Och att det trots allt ska bli ganska skönt att komma hem till mitt eget bo ikväll och sova i min egen säng, något som jag endast gjort 3-4 gånger den senaste månaden.

Förra året provade vi en kombinerad surströmmings- och kräftskiva, men igår blev det en ren kräftskiva. Det verkade inte som att någon fick mersmak av surströmmingen förra året. Konstigt? Men det är klart, när till och med "han där uppe" protesterar kanske man ska fatta vinken. Igår tror jag istället att morfar satt där uppe och kikade ner på oss, för precis innan vi skulle sätta oss till bords så glimtade det till. Ett ljus som kändes bekant, men ändå inte.

Solen. Det varade inte länge, men jag hann se det.

2 kommentarer:

mormor sa...

Verkligen fina foton !

Malin sa...

http://malinstraning.blogg.se - Jag är också med i Rivstart och tänkta bara push lite för min blogg :) Hoppas den är till nytta för dig också :)