måndag 8 augusti 2011

Flickorna Lundgren på Skäret

Sista veckorna innan semestern tillbringade vi den kommunala fikapausen på jobbet med att prata lite semesterplaner, och då var det någon som nämnde Flickorna Lundgren. Jag hade aldrig hört talas om det tidigare, eller åtminstone inte reflekterat över det och framför allt inte lagt det på minnet. Men när jag började fråga runt lite om det så verkade nästan alla andra ha koll på det, så uppenbarligen hade jag missat något...

Nåja, bättre sent än aldrig. Stället verkade vara poppis och en snabb googling bjöd också på idel lovord. Och eftersom även detta ligger i Kullen-området så hade vi redan på förhand planerat in en fikapaus här. Efter vurpan vid Nimis var det dock ännu mer lämpligt med en fika- och återhämtningspaus. Den skadade fick en morotskaka och själv körde jag på det säkra kortet; kladdkaka. Och framför allt vatten, litervis av vatten hinkade jag i mig. Promenixen upp från Nimis var rejält varm i det kvava soldiset och jag var svettig som en gris. Och törstig som en kamel. Eller nåt.

Flickorna Lundgren var ett väldigt mysigt ställe som jag varmt kan rekommendera, oavsett om man strapatsat innan eller ej. Mysigt!


Inga kommentarer: