tisdag 2 augusti 2011

Diggiloo i ösregn

I torsdags kväll, efter den blöta tågturen, blev det en blöt Diggiloo-konsert vid Svaneholms slott. Regnet hade öst ner hela dagen, och fortsatte så även under kvällen. Det lättade dock något lite under första akten av konserten, och under andra var det nästan helt uppehållsväder, för att återigen vräka ner lagom tills vi precis satt oss i bilen för att åka hem. Tur i oturen får man ju säga.

Jag hittade lämpligt nog ett par gummistövlar hemma hos mamma, som jag köpt för flera år sen men aldrig använt. De kom väl till pass, och tillsammans med en grym regnponcho från IKEA (för 9 kr - helt klart sommarens bästa fynd!) höll jag mig både torr och varm hela kvällen. Vad är det man säger; det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder. ;)

På scen underhöll Lasse Holm, Jessica Andersson, Linda Bengtzing, Charlotte Perelli, Linda Pritchard, Magnus Carlsson, Thomas di Leva och Magnus Johansson. Andra akten var som vanligt bäst. I takt med att mörkret faller, scenbelysningen kommer till sin rätt och öset (inte det från regnet alltså) tilltar. Mina favoriter för kvällen var Linda Pritchard (vilken pipa!) och Thomas di Leva. Fantastiskt!

Inga kommentarer: