måndag 9 januari 2012

Bye bye Övik

Det är nåt med denna stad alltså. Trots att det var nästan ett halvår sen jag var här sist (så länge har jag inte varit härifrån på tio år), och trots att det var två och ett halvt år sen jag bodde här, så är det som att komma hem. Det var kärlek vid första ögonkastet, och det är kärlek som består.

Det är nåt visst med Övik. Jag vet inte om det är läget, vattnet, bergen, snön, hockeyn, människorna, utvecklingen - men nåt är det i alla fall. Det är tryggt, det är nära, det är vackert, det är hemma.

Nu åker jag härifrån med en dos vinter, ett par doser hockey, en handfull möten med goda vänner i bagaget  - och en stilla undran om hur det kan komma sig att jag flyttade härifrån...?

1 kommentar:

Sara sa...

Hemma finns alltid kvar. Du vet att Övik väntar på dig och tar emot dig med öppna armar när du återvänder hem!!