måndag 9 januari 2012

Foppas hotell

Söndagen bjöd på lite sovmorgon och sen en promenad runt stan. Det var inte lika bra promenadföre i stan som ute vid sjöarna, men med tungan rätt i mun så gick det bra att ta sig runt där också. Det bar av upp för backen till Långis för att mentalt gråta en liten skvätt för att jag inte längre bor där med den fina utsikten över fjärden, men också med lite nyfikenhet för att se hur det ser ut nu. Det var sig ganska likt. Förutom att bästaste grannen saknas förstås.

Slutet på promenaden gick ner till hamnen för att kika på "Foppas hotellbygge" som nu har kommit igång. Jag brukar ju vara odelat positiv till det mesta som händer här i stan, men jag måste säga att jag fortfarande är lite skeptisk till läget på hotellet. Eller inte på läget för hotellets del, för det är utan tvekan optimalt, men snarare hur hotellet påverkar resten av stadsbilden när det står där det gör. Men jag gör som jag brukar, litar på de som säger sig ha koll på läget, och håller tummarna för att det faller på plats när det är klart.
Och kanske är det inte så dumt att ge sig in i hotellbranschen nu ändå...

Eftermiddagen spenderades sedan hos Jenny i Vågsnäs över en fika, och kvällen bjöd på soffläge deluxe. Tanken var att gå på bio (har ju ett "löfte" att leva upp till), men det kändes alldeles för jobbigt att klä på sig och gå ut bland folk. Tacka vet jag myskläder och soffläge!

Inga kommentarer: