söndag 8 januari 2012

Vinter!

Fredagen blev en tidig morgon. Kl 01.50 ringde klockan. Småkronorna spelade ju JVM-final, och eftersom jag inte lyckats hålla mig vaken till några av de andra matcherna så tyckte jag att det var dags nu. Jag hade laddat med morotsstavar, gurka, blomkål och dipp (hej #sockermatch2012) för att hålla mig vaken. Och jösses, vilken match det blev! Sverige fullständigt dominerade mot Ryssland och efter två perioder var det 37-4 (!) i skott, men dessvärre fortfarande 0-0 i mål. Det blev en riktig rysare då det fortfarande var mållöst efter full tid, och inte förrän halvvägs in i förlängningen lyckades Sverige spräcka nollan - och vinna!

Klockan var runt halv sex när jag gick och la mig igen, och sen skäms jag inte för att säga att jag sov bort hela förmiddagen. Lagom till lunchtid vaknade jag till ett alldeles strålande vinterväder; 10 minusgrader och klarblå himmel. Underbart!

Det var bara att skynda sig så man hann ut och njuta innan solen gick ner. En bra anledning att göra säsongspremiär för både underställ, vinterjacka och vinterkängor - och så upp till Hörnsjön för att ta en promenad. Galet vackert med snön på träden, och man kan ju nästan bli religiös av att höra snöknarret under skorna. Åtminstone när man i Skånelandet är alldeles svältfödd på denna varan...

På kvällen blev det besök hos Anna och barnen. Småkillarna demonstrerade sina tv-spel för sina helt spelokunniga besökare, och sen bjöds vi på en innebandymatch med stor dramatik!

1 kommentar:

Kattis sa...

Jag vill också ha SNÖ!!!