måndag 2 januari 2012

Januari

Det här hade jag tänkt åstadkomma under januari månad:

- Två resor (Övik och Göteborg, inte så långväga men ack så trevligt).
- Tre hockeymatcher (säsongens första, bättre sent än aldrig!).
- Börja nytt jobb.
- Sockerpaus.*
- Bli av med förkylningen som jag dragits med sedan julafton.
- Komma igång med träningen med målsättningen att tycka det är roligt.
- "Lära mig" dricka te.
- Gå på bio oftare.
- Om det, mot förmodan, kommer någon snö - våga mig ut på längdskidorna.
- Gå till frissan och göra ordning barret i Övik.
- Hålla i pengarna, då jag kommer "tappa en månadslön" i skarven mellan gammalt och nytt jobb.

Allt kanske inte rimmar så bra med varandra. Men det är väl lite så verkligheten fungerar? :)


*Det har blivit lite väl mycket socker på sistone. Huvudvärk med tydlig koppling till sockerintag känns inte som någon bra grej. Därför blir det paus med sockret i januari.

6 kommentarer:

Träningsglädje sa...

spännande, du måste berätta mer om nytt jobb-grejen! på twitter pågår #sockermatchen2012 - du kanske ska haka på?

Sara sa...

Låter som bra mål det där. Kör hårt tjejen!!
Ses på onsdag hemma i Övik. :)

Anonym sa...

Om du vill lära dig dricka te tycker rekomenderar jag att du ska köpa löste på en teaffär med bättre kvalitet.. börja med rooibos, även fast det inte är riktiga teblad :-) t.ex blåbärslunden eller svenska bär från Kahls är fina teer. Ta gärna lite lite honung i som tar varsamt fram det söta i smaken. Sist grönt te då det är lite kinkigt med att få till en bra kopp ;-) dock är grönt Mitt favvote... Kram M

Kattis sa...

Bra målsättningar, lycka till med dem. Några bra tips att ge en stackare som aldrig lyckats med ett sockeruppehåll? Ska man tvärsluta eller trappa ner? Får man tillåta sig t ex honung el sirap i bröd?

Prralin sa...

Träningsglädje - Det kommer! Tack för tipset om #sockermatch2012. 2-0 till mig efter 2 dagar. :)

Maria - Det känns trygg att ha en "te-PT" idag, jag har ju en drös teer hemma och fick dessutom snygga temuggar och en vattenkokare i julklapp - så nu har jag inget att skylla på...

Kattis - Det kanske inte är något att sträva efter att få tips från nån som "brukar" sockerpausa - kanske bättre att lära av nån som har ett hälsosamt förhållande till socker? ;) Men jag tycker du ska börja twittra och joina #sockermatch2012, tror det kan bli pepp där! För övrigt är det upp till en själv var man drar gränsen för "socker", själv försöker jag undvika allt "uppenbart"; dvs godis, läsk, kakor, glass etc.

Cecilia sa...

Hjälper dig gärna med både bio och te drickande!
Har varit på IKEA utan dig, känner mig nästan otrogen ;)
Kram Cecilia