torsdag 12 januari 2012

Tortyr

Det här är tortyr. Att baka kaka efter kaka utan att få smaka. Utan att ens få slicka skålen!

Det går nämligen bra i #sockermatch2012 och jag siktar på att hålla nollan ett tag till. Just nu står det 12-0 till mig mot sockret! Frågan är bara hur det går imorgon när kakorna ska bjudas på. Imorgon är det nämligen min sista dag på jobbet och jag ska bjuda ett helt kompani på tackåhejfika.

Jag hade egentligen tänkt bjuda på något annat, men fick önskemål om något "icke kladdkakeaktigt" eftersom många andra bjudit på det på kort tid. Det blev istället äppelkaka i ett antal långpannor efter det här receptet. Det var enkelt att göra och ser smarrigt ut, men hur det smakar kan jag ju dock inte uttala mig om.

5 kommentarer:

Sofy sa...

Men gah, vilken galen grej att baka utan att slicka skålen det minsta! Du har karaktär av stål kvinna!

Sara sa...

Håll i tjejen. Du fixar att stå över idag med. Jag lovar!!! Kör hårt i sockermatchen.

mormor sa...

beundrar din förmåga att stå emot.Kram.

Suzan sa...

Stålsätt dig, det kommer vara värt det efter!

Cissi sa...

Grymt :) Jag har tappat räkningen faktiskt på sockermatchen... får gå tillbaka och kolla på twitter senast jag skrev. De är i alla fall fler sockerfria dagar än sockerdagar :)