torsdag 8 mars 2012

Envis förkylning

Jag brukar ju aldrig vara sjuk. Eller jag brukade i alla fall aldrig vara sjuk. Det här året har jag dock redan hunnit vara mer förkyld än vad jag varit på flera år sammanlagt tidigare. Redan i slutet av januari hade jag hunnit avverka årets två första rejäla förkylningar med halsontet från hell. Gånger två alltså.

Och nu har jag under flera veckors tid haft nån jäkla varannan-dag-förkylning. Varannan dag halsont på gång, varannan dag okej, och så halsont igen, huvudvärk, värk i nacken osv. Sjukt störigt. Nu känns det dock som att halsontet har blivit lite mer "på riktigt" - håller tummarna för att det bryter ut och sen låter mig vara ifred. Tack.

Men även om jag känner mig både halsontig, nysig och snörvlig idag så känner jag mig ändå något piggare än tidigare i veckan. Ikväll orkade jag till exempel ta hand om diskberget och reklamhögen för första gången denna veckan. Om ni inte själv har erfarenhet av detta, kan jag meddela att varken berget eller högen minskar under veckans lopp...

Kvällens försök att mota förkylning. Avkok på ingefära, tillpiffat med citron och honung. Ingen aning om det hjälper, men försöka duger.

3 kommentarer:

Maria sa...

Å så gott och vilken fin kopp, en redig tekopp :-)

mamma sa...

hoppas du snart kyar på dej, sjölv ör jag på andra förkylningen i år jag brukar inte heller vara speciellt mycket sjuk

Sara sa...

Känner verkligen igen det där. Så har jag kännt mig till och från, från dag till dig sen nyår efter magsjukan....

Krya på dig!!
Kram