fredag 30 mars 2012

Hemgjord hamburgare

Ikväll blev det hemgjord hamburgare till fredagsmys. Det är inget jag skulle få för mig att göra till mig själv, och det är ju inte varje (fre)dag man orkar vara social och skaffa sig sällskap till fredagsmyset - men eftersom jag har norrlandsbesök den här veckan så passade jag på. Och sen är det ju ganska bra att ha någon annan som kan knåda ihop köttfärssmeten. Jo jag kanske har lite köttfärsfobi...*

Vi gjorde burgarna (ungefär) efter det här receptet, och den tillhörande coleslawen (sjukt god!) efter det här receptet. Burgaren piffades med "Frisk & Fröig"-bullar som fick agera hamburgerbröd, sallad, tomat, avocado, ost och bacon. Try this at home!

Sen blev det horisontellt soffläge till lite hockey och Let's dance. Och nu bums i säng. 

*Jag gillar att äta köttfärs alltså, men har svår fobi för rå köttförs.
Speciellt för att ta i den. Huvva!


Inga kommentarer: