torsdag 4 oktober 2012

Bracelets for charity

På sistone har jag utökat min samling med "charity bracelets", dvs armband till förmån för välgörenhet. När jag samlade ihop dem insåg jag att just dessa armband faktiskt är de allra finaste jag har. Och det känns förstås extra bra att en del av inköpspriset har gått till goda ändamål.

Från vänster: Humanity for all (25% går till välgörenhet), Missoni Lindex grön/orange/brun/mörkrosa (10% till bröstcancerforskning), Missoni Lindex Rosa armbandet (50% till bröstcancerforskning), Childhood (går nu även att köpa på DocMorris apotek och överskottet går till Childhoods verksamhet för barn).

Vad är det man brukar säga om att förena nytta med nöje? Ett snyggt armband (eller flera) och en liten insats för omvärlden i en och samma smäll. Guiltfree shopping skulle man kunna säga! 
charity bracelets


Inga kommentarer: