fredag 26 oktober 2012

Fy fan vad jag är bra!

Ursäkta mig, men fy fan vad jag är bra! Idag gick jag nämligen (äntligen) i mål med C25K-appen. Möjligtvis är det liiiite längre än 8 veckor sen jag började. Men hej, vem bryr sig om detaljerna när jag faktiskt fullföljde!

Visserligen blev det inte 5 km som "5K" i namnet antyder, men jag har följt tidsanvisningarna istället för distansalternativen och gick idag alltså i mål genom att springa 30 minuter.
Första passet vecka 1 bjöd på 60 sekunders sammanhängande löpning*, och jag minns att när det efter ett par veckor var dags att springa 5 minuter så kändes det skitjobbigt. Med den bakgrunden är jag grymt nöjd med att nu vara i hamn med 30 minuter. Målet var trots allt att tycka det är roligt, och det gör jag (nästan) nu.

Som ni ser pratar vi inga snabbhetsutmärkelser. Men nu tänker jag stanna på 30 minuter ett tag och istället fokusera på att bli snabbare. Dvs komma längre på mina 30 minuter. Målet är att fixa 5 km på just 30 min.

Wish me luck! Och gratulera gärna lite... :)

* Jag vet, det är en skymf mot riktiga löpare att kalla detta löpning. Det borde antagligen snarare kallas lunkning. Men det skiter jag i.

6 kommentarer:

mamma sa...

skit bra gjort, oavsett hastighet så gjorde du det, nu när jag själv gett mej in på attspring/jogga så förstår jag ännu mer hur jobbigt det är, försökte själv på taktiken att springa fortare, lycka till i fortsättningen, hoppas vi ses i löpspåret till våren, kramar

Cecilia sa...

Du är så skitduktig!!!!

Katarina sa...

Du är grym!!!!

Sara sa...

Kanonbra gjort!! Fortsätt så, så kommer du snart fixa 5 km på 30 min!!

mormor sa...


Bra gjort, det viktigaste är ju att du själv ar nöjd med prestationen.

Mia Olsen sa...

vet du vad? du ska vara jävligt nöjd med dig själv! oavsett tempo mm. sånna små saker som man faktiskt kan sopa under mattan för en tid framöver. du håller en takt som DU OCH DIN kropp klarar av och det är det som är huvudsaken!

träning/motion ska vara något som är roligt, peppande och givande, det är det inte om man pressar sig fast man vet att man inte orkar egentligen. det är då det kan bli "farligt" och man tröttnar helt och skiter i de.

hellre 30 min om dagen än ingenting alls!