torsdag 18 oktober 2012

Julen på IKEA 2012

Jag tänkte visa några av mina favoriter ur årets julsortiment på IKEA. Utan att ha sett den live än (och den verkar inte finnas på hemsidan än heller) så blev jag lite kär i den fotograferade julgranen på Margareta metervara. Jag tänker mig att den skulle göra sig bra på väggen i min hall och att jag skulle kunna "hänga upp" min paketkalender i den.

Eftersom jag inte firar jul hemma hos mig själv så har jag ingen riktig gran, men kanske vill granen i stugan få några nya julgranskulor. Varför inte de söta cupcake-kulorna eller de något mer stilrena randiga och prickiga kulorna? De sistnämnda skulle definitivt göra sig bra även utanför granen, kanske upphängda i fina snören i fönstret eller i en klunga i något hörn.

Fina julklappspapper kan man aldrig få för mycket av, och de snygga tejperna kan bli pricken över i:et tillsammans med rätt papper. Den batteridrivna ängeln är en favorit i repris från förra året, och jag tänker definitivt gå och köpa ett litet rött silkesband till min ängel så att hon får leka lucia. Kul tips!


Bilder: Skärmdumpar från IKEAs pressmaterial för Julen 2012.

4 kommentarer:

Cecilia sa...

Du har tagit med tejpen, du gillade ju inte den...

Prralin sa...

Ja fast jag gillar den ändå, har inte bestämt mig riktigt. :)
Nu är granen förresten inhandlad och väntar på att få komma upp på väggen!

Sara sa...

Fina juliga bilder.... Nu börjar man ju längta att få ta fram allt!!!

Emelies Christmas sa...

Jag ska dit imorgon! Hoppas att få se mycket fint :D