söndag 6 augusti 2006

Ännu en helg till ända...

Måndag imorgon. Jippi. Vet inte om det känns så lockande att leva ett sånt här inrutat liv resten av livet... Det är konstig uppdelning att man ska jobba 5 dagar o bara vara ledig 2. Man hinner ju inte varva ner förrän det är dags att varva upp igen... Inte för att vi varvar så fullt på jobbet för tillfället men man måste ju iaf vara där o har inte tid att göra annat man vill. Som att titta på friidrott hela veckan tex! *suck* Kommer säkert inte ens få lyssna på radion eftersom det är Sari som är in charge of den o bara vill lyssna på Rix...

Idag har jag iaf varit på stranden några timmar igen. När man inte har nåt sällskap så ligger man ju istället o lyssnar på alla runtomkring en o det är ganska fascinerande hur mycket man faktiskt kan få reda på om folk o deras situation bara genom att flaxa lite med öronen... =P

Efter stranden körde jag över lägenheten med en städning eftersom den var full av strandsand o katthår. Hämtade hit Semlisen imorse också så Fritz får lite sällskap o kanske slutar kissa på mina saker... Hade lite tråkigt ikväll så då tog jag en sväng o gick på blåbärsjakt, det såg ganska dåligt ut till en början kan man säga, ganska mycket torkade snår men till slut så hittade jag ett hyfsat ställe iaf så jag plockade ca en liter. Gottgottigottgott!
Fick ringa Mimmi o uppdatera mig hur läget är så här dan före dan då hon börjar på nya jobbet imorgon. Och sen var det dags att börja ladda för friidrotten med "invigningen" eller vad de nu ville kalla det...

... o så är det dags att gå o lägga sig o ladda för en nya vecka. Jihoo.

2 kommentarer:

Maria sa...

Hoho! Jag hade nog också spelat Rix eller nåt om jag jobbade... Sport på radio har jag aldrig förstått (begriper inte poängen med det på TV heller riktigt), enda gången jag lyssnat på sportradio blev jag bara upplyst om Salos dundertabbe... ;9

Maria sa...

Uppdelningen är förträffligt usel!
Skulle kanske funka om man fick vara ledig onsdagar också...plus halva fredan!