onsdag 30 augusti 2006

Räkningar...

Dessa jäkla räkningar. Varför envisas alla med att komma samma månad... Alla utom hyran kommer kvartalsvis o självklart har alla tajmat sig till samma månad. Så idag har jag pungat ut med 7500 för hyra, el, telefon, topphälsa, csn-lån mm (jaja jag vet, jag är glad att jag inte har bil!). Men det är väl bättre att ha en dålig månad o sen två bra efter det än att ha alla månader halvdåliga... Problemet är ju bara att jag har lite planerade utgifter den här månaden i form av klippning/färgning (dryga tusenlappen), spinningskor (800-900 kr), hm o lite andra saker jag funderat på... Det blir inte så mycket kvar på resesäljarlönen... Och så gapar mitt kylskåp åter väldigt tomt!

Telias räkningar är ju alltid lika roligt... 479 kr varav 44,49 är samtalskostnader! Det är ju ett stort jävla skämt... Undrar om jag skulle tjäna på att köra abbonemang på mobilen istället? Fast det är väl kanske det att folk inte vill ringa till en då, men det gör ju folk å andra sidan inte speciellt flitigt nu heller så det känns som det kvittar...

Håhåjaja, nä nu ska jag lägga mig i soffan en stund... eller diska. Hmm... svårt val...

----

Efter lite spaning på internetbanken o mina transaktioner kan jag iaf glädja mig själv med att jag sen i april har lyckats lägga undan 5000 kr två gånger + att jag lagt undan skatten jag fick tillbaka på 4000 kr. Så om det krisar tycker jag att jag får nalla lite av sparkontot med gott samvete...

Inga kommentarer: