lördag 19 augusti 2006

Jobba lördag...

... är alltid lika spännande. Har haft öppet en timme nu o fått två telefonsamtal (åtminstone en prelbokning) o ett besök i butiken. Besöket i butiken tog en Apollo-katalog o frågade om prislistan fanns med o sa "visst ska man väl boka på internet själv nuförtiden"... Duh!
Vad är det för fel på folk...

Nu är det iaf bara två timmar kvar, får väl se om det kommer in nåt mer folk...

Fick mitt lönebesked igår med det positiva beskedet att jag fått ut 2000 kr i träningsbidrag! Eftersom jag har träningen på autogiro så dras det inte så mycket i månaden o "märks" därför inte alltför mycket, så jag funderar på att investera de här extrapengarna i ett par spinningskor o en pulsklocka kanske... (har iofs redan fått en pulsklocka en gång, men eftersom den inte funkade o jag fick pengar till den istället så råkade jag köpa ett par stövlar för de pengarna vill jag minnas...)
Känner mig ganska på g nu o vill verkligen komma igång med träningen ordentligt! Det är så skönt. Skulle va himla kul om man kunnat fixa att göra en tjejklassiker nån gång i framtiden... det är en liten dröm jag har nånstans i bakhuvudet. Bara för att visa att en tjockis också fixar det (om jag nu gör det vill säga...).

Börjar bli lite stressad för att jag inte vet hur det blir nästa helg också (ska på kurs i Uppsala på måndan o tänkte åka söderut helgen innan för att utnyttja att jobbet betalar resan Stockholm t/r... funderingen var först att hälsa på Malin i Eskilstuna men då ligger hon mitt i en flytt, sen styrdes det om till att tillsammans med Maria besöka Karin i Göteborg, men det är högst oklart hur det blir med det än...).
Måste åka ner helgen innan oavsett för nu finns det inga biljetter till mig ner bara över dan på måndan... Och så är det Tjejmilen den helgen också så det lär ju inte gå att få tag på nåt hyfsat boende i Stockholm vid det här laget, o det är ju oavsett kort om tid för att styra om planerna nu... Så risken att jag slutar i ett läge då jag får betala mycket onödiga pengar för ingenting är uppenbar. Så går det när man ska försöka va smart, vilja träffa långväga vänner o blanda in fler än sig själv i sin planering... Borde sluta med sånt...

Tyvärr är det inte så lätt att va spontan vad gäller resande när man bor i Norrland, det krävs lite planering för att det ska klaffa...

Inga kommentarer: