tisdag 29 augusti 2006

Fel plats vid rätt tillfälle

Helgen i Eskilstuna har varit helt perfekt. Har känts som riktig semester, o inte alls jobbigt att fara fram o tillbaka direkt-från-jobbet-direkt-till-jobbet-igen-känslan. Åkte i fredags kväll, planet från Övik var försenat så jag var inte i Eskilstuna förrän vid halv ett. (Kanske nån mening med att det inte blev Göteborg, för de som skulle vidare med det planet jag skulle åkt isf fick stanna på Arlanda o bli ombokade till lördag förmiddag...)
Har bara haft det skönt i helgen; snackat, sovit, shoppat, ätit, fixat. Ska bli spännande att få se bilder från den omtapetserade lägenheten snart!
Kände mig lite schizo på festen i lördags då folk frågade var jag kom ifrån... Jag kommer från Övik där Malin o Pierre kommer ifrån, fast ja alltså... hm... Kanske måste börja prata det där Barbie-språket iaf? (för visst var det inte bara mina barbie-dockor som pratade oskånska när vi var små?)

I söndags kväll åkte jag in till Stockholm igen, träffade Sari o drog vidare till Uppsala. Bodde på First, åt god hotellfrukost o var sen laddade som tusan för Antares-kursen. Det verkade va ett bra program, lite omständigare men ändå mer logiskt än Trac:en som vi har nu. Imorgon o på torsdag har vi en "babian" (resian) i butiken för att hjälpa oss att komma igång med Antares, det är väl då frågorna och svordomarna dyker upp...
Hann med lite shopping efter kursen o sen blev det några timmar på Arlanda innan sista planet hem igår kväll. Hemma vid kvart över tolv. Gäsp.

Så till det här med fel plats vid rätt tillfälle. Ikväll ringde mamma o lämnade över telefonen till Fanny från Spanien! Då hade familjen Järvinen, som var på Sverige/Skåne-semester, snokat upp var "jag" bodde för att överraska mig... o så var jag inte där! Först på Turistbyrån i Simrishamn, men där var det ju 3 år sen jag jobbade, o sen på självaste backarna då... Men jag fick iaf prata lite i telefon med Fanny, Frida o Maj o det var mycket trevligt! Skulle va så kul att kunna åka ner till Nerja o hälsa på dem!

Fick offra då att jag missade spinningen som jag precis var på väg till när de ringde, det blev en promenad runt Höglandssjön istället. Och nu är klockan alldeles för mycket för att jag ska sitta här igen...

Inga kommentarer: