söndag 20 augusti 2006

Söndag igen

Söndag förmiddag = städdag.

Det är bara att gilla läget, bättre att orka städa en söndag än inte alls iaf. Typiskt att katterna ska ryka ihop precis när jag är färdig så det ryker hårtussar överallt bara... Hade tom lite tid tillgodo idag mellan städningen o träningen (vid 12). Provade nya skorna på TC Pushen idag, de var sköna att gå i dit o jag är jättenöjd med dem (snygga o sköna!) men att spinna med var de inte nå bra. Fick ont i fötterna på samma sätt som man får när man åker skridskor (sällan!), alltså ontontont under foten i hålfoten typ, eller lite längre fram. Så till spinning får jag fortsätta använda mina gamla aerobic-skor (som jag också vill/behöver ha ett par nya!). Har hittat ett par spinningskor på Blocket som en tjej här i Övik har till salu, förhoppningsvis ska jag få möjlighet att prova dem nån dag i veckan...

Efter mat o dusch ringde jag o pratade med Mimmi en bra stund. Skönt att man inte är ensam här i världen om att va lite förvirrad o rotlös! Men att vi inte kunde få va det tillsammans nån gång då... *suck* Hade det varit bättre om vi inte brytt oss om att vidga våra vyer o nöjt oss med att bo kvar i St Olof eller på sin höjd Simrishamn?
Men då vi människor (iaf jag o Mimmi) till naturen är lagda så att vi vill klaga på allt så hade vi nog inte varit nöjda med det heller... o när jag ser på gamla klasskamrater som fortfarande inte lämnat St Olof tycker jag nästan lite synd om dem... Herregud vilket öde! There is more out there, I promise!
Känns också skönt att få höra någon säga "Petra, jag skulle ha behövt dig här!" Thank you darling. Övertala mannen om att flytta till Sverige o sen är det bara att ni drar upp till Övik, I need you too!

Har också ringt Sofie för att få till den där promenaden vi pratat om i en vecka, men hon svarade inte...

Nu är jag mest uttråkad... Har beställt några rea-filmer på CDON (Dirty Dancing, Grease 1 & 2, Ice Age) som jag har funderat på länge men inte kommit till skott... Också beställt en skoförvaring från Ellos som jag har kikat på lääääänge. Sen kommer den väl ligga lika länge innan jag kommer till skott att få upp den (eftersom jag har betongväggar i förrådet). Skulle behöva sortera kläder som jag har lite överallt. Men orkar inte.
Trött. Men rastlös.

3 kommentarer:

Kattis sa...

ÅÅÅHH, säg till anytime du ska se Ice age så kommer jag galopperande. Jag tillhör ju den där obildade skaran som inte sett alla de där "måste-tecknade filmerna". Men Ice Age är jag riktigt sugen på. Och så kan vi ha tråkigt tillsammans vetja. Fast det kanske man inte har till den filmen.... =) och förresten kommer Tore snart tillbaka o räddar vår höst. Jippie!!

Engma sa...

Hello!

Precis den skoförvaringen visade de i Expressens "leva och bo" och jag som precis flyttat och har massor av skor som jag inte vet vad jag ska göra av! Tror att jag måste beställa den också. Fast jag hänger nog den på klädgarderobsdörren.... jag gillar inte att skruva he he. (Fast vi köpte en skruvdragare/borrmaskin i går...)

Nu är jag sen till jobbet!(P fixade internet när jag låg och sov så jag hade lite abstinens... hehe)

Kram!!

Engma sa...

Flytten har gått bra. Men vi är inte riktigt klara än, det var mycket mer än jag trodde. Men det är riktigt trivsamt här i nya lägenheten! Du måste komma på besök!