torsdag 29 mars 2007

Jag har tagit ett beslut!

Grattis till mig, jag har äntligen tagit ett beslut!

Det satt långt inne, och det har varit mycket funderande... Men till slut klämde RS fram med en förlängning året ut (och om det löser sig med den chefslösningen de funderar på nu så kan det även bli en fast tjänst) + ett lönelyft med 2200 kr.

Låg ju mer eller mindre på lägstalönen när jag gick in i vikariatet, men tyckte jag hade rätt till en löneförhandling då det handlar om en ny typ av tjänst...

Det här var min första löneförhandling och jag får väl känna mig nöjd. Första budet låg på 700 kr över min nuvarande lön, men det tackade jag nej till, o efter att chiefen "ringt ett samtal" så låg nästa bud på 2200 kr. Då känns det lite mer som att de uppskattar det jag gör.
Att jag sen hade satt gränsen på vad jag skulle nöja mig med på 1000-lappen lägre behöver jag ju inte berätta för dem... ;)

4 kommentarer:

Engma sa...

Härligt och grattis!! Skönt att få tagit beslutet och framförallt grattis till en lite mer rättvis lön! :)

Kram M

Sara sa...

Grattis till löneförhöjningen, den var inte fy skam må jag säga! :)
Skönt att du tagit beslutet nu så du slipper fundera på det. Det var nog det rätta beslutet, framförallt med den löneförhöjningen!!! :)

mamma sa...

det gjorde du bra, stort grattis, jag får stå ut med att det dröjer inan du kommer till Skåne, men det gåt ju flyg och tåg, ha de gott,kramar

Maria sa...

Härligt! Grattis! :D Skönt att få någon sorts bekräftelse på att du är uppskattad och gör ett bra jobb, låter ju mycket bättre nu med de omständigheterna! Bara ni får en chef också så;) LYCKA TILL! *bamsekram*