fredag 15 februari 2008

Nystädad fredag!


Vet ni vad? Ikväll när jag kommer hem från jobbet kommer jag hem till en nystädad och fräsch lägenhet!!! Finns det nåt bättre?! Knappt... (eller jag vet iofs inte, för jag tror aldrig jag har kommit hem en fredag kväll efter jobbet till en nystädad lägenhet... men jag kan ju tänka mig!)

Idag skulle jag inte börja jobba förrän 10.30, och då slogs min hjärna mellan tre möjligheter för att utnyttja tiden innan dess så effektivt som möjligt; sova, städa eller träna?! De två första kändes viktigast (då jag tränade igår och planerar att träna imorgon bitti - därav ingen sovmorgon då), och då bestämde jag mig för att kompa några timmar och först sova lagom länge och sen städa ordentligt i lugn och ro - för att ha en helt ledig helg utan städångest!
Har inte städat ordentligt sen innan jag blev förkyld - och nu pratar vi 5 veckor! Alla helger sen dess har antingen varit hängiga och mer eller mindre sängliggande eller fulla av andra aktiviteter... och om ni inte förstått det tidigare, så har jag väääldigt svårt att koppla av om det behövs städas... så det här var den bästa (försenade) alla hjärtans dag-presenten jag kunde ge till mig själv.

Tänk så lycklig man kan bli av att få städa lite... :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är lika härligt varje gång!

Anonym sa...

Du vi kan spara lite städning till att du kommer till Skåne både mormor och jag, för inte har du fått städångesten av oss inte, ha de gott från oss båda, kram

Prralin sa...

Emma - Det bästa som finns! (nästan)

Mamma & mormor - Det är inte lika roligt att städa i Skåne, jag förstår inte det...