måndag 11 februari 2008

Vem körde över mig med en ångvält?

... frågade jag mig när jag vaknade igår morse. En lång vecka, anspänningen inför att få möhippan att klaffa, curlingsopande, schlagerdansande, alkoholdrickande och alldeles-för-lite-sovande tog ut sin rätt. Tack o lov somnade jag om några timmar till och blev nästan (men bara nästan) människa igen. Konstaterande: möhippa är jättekul, curling är hm.. intressant, schlager är great - men min kropp behöver sömn för att funka, och något som den inte behöver är alkohol, inte ens i måttliga mängder. Jag måste stå på mig, det finns ingen anledning för mig att dricka. Faktiskt.

Idag har känslan av att vara mörbultad övergått i en lagom skön träningsvärk. Jag misstänker curlingen starkt. Curling som för övrigt säkert är en rolig aktivitet, men vår instruktör var inte så värst pedagogisk eller uppmuntrande. Dock kommer det ju att spelas både SM och EM här i stan framöver under året så vem vet, det kanske blir värsta curlingyran...
Blått knä får man av att slå iväg stenen, och träningsvärkande rygg/mage får man av att sopa... så pass så det var jobbigt att komma upp ur soffan nyss faktiskt. Aj.

Tacka vet jag dammsugare...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Curling ser ju rätt skoj ut på TV men jag vet inte om jag skulle vilja göra det. Känns som man får stå så böjd med ryggen!

Felicitas sa...

Hahaha, vilket roligt inlägg! :) Vi spelade också curling i lördags och jag tyckte att det var skitroligt! :D

Prralin sa...

Emma - Citat från en medspelare i lördags "Jag ska aldrig mer skratta åt curling på tv...".

Felicitas - Ja det var roligt att prova på, och med en bättre instruktör är det säkert mycket trevligare!