fredag 1 februari 2008

Vincent


Veckans kulturella: 5-års jubileumSliperiet med Vincent och hans band Jalla Jinx. Tyckte nog varkens bu eller bä om Vincent före ikväll, men som sagt måste man ju ställa upp när det arrangeras nåt... ;)
Dessutom är ju pöjken från stan (han själv har iofs bara bott här 4,5 år, men pappa och mamma Pontare har ju bott här desto mer till och från, även om de snart är på väg att flytta härifrån igen...) så det är klart att man måste provlyssna! Både Vincent och hans förband (Rymdrävarna bör faktiskt nämnas) var till stor belåtenhet, över förväntan. Karln måste vara född med gummibollar under fötterna, fattar inte hur han orkar studsa runt exakt hela tiden. Och kunna sjunga samtidigt. Imponerande. Han har verkligen gunget som jag saknade på träningen igår... ;)

På tal om att vara född så kan jag avslöja lite kuriosa för den intresserade; Vincent är född en och en halv månad för tidigt och alla hans kläder var för stora när han var bebis berättade hans mamma efter konserten ikväll (träffade henne via en gemensam bekant på en mingelkväll strax före jul och träffade på samma två krutladies ikväll). Det är ju packning inför flytten som pågår hos dem och då hade det visst hittats lite gamla kläder i nån låda... fråga mig inte hur vi kom in på detta, men informationen kom iaf fram av någon anledning...

Nu ska jag lägga mig och försöka sova i takt till ringandet i öronen av Sweet miss Blue...

---

Hann komma in på Sliperiet och stå i toalettkön ungefär 2 minuter innan jag fick frågan av en herre bakom mig: Pluggar du här eller? (underförstått, "för du är ju inte härifrån"...). Det är så skönt att smälta in och bara vara en i mängden.

4 kommentarer:

Maria sa...

Jag fick skivan i julklapp av Marcus. En mycket uppskattad julklapp:)

Anonym sa...

Är du också från Övik? Hade jag inte greppat...ändå har jag läst din blogg till och från! Lade ner Mrs Harajuku och startade upp Ekobloggen på www.ekoblogg.blogg.se
Kika gärna in om du har tid och lust!

Kramar Malin

Anonym sa...

Vincent är superduktig! Jättebra skiva. Jag o sambon diggade den i bilen hela vägen fram och tillbaka till Ö-vik i julas!

Som kuriosa av mig kan nämnas att när jag var i 16-17 års åldern firade ett lite försenat nyår i Hemavan tillsammans med några andra snorungar (bla Vincent). Han var prydlig av sig och dammsugade och höll fint i grabbarnas stuga minsann.

Prralin sa...

Maria - Då kanske man kan få tjuvlyssna nån gång? :)

Malin Harju - Jajamensan fattas bara!


Engma - Oj vad alla hans fans kommer bli avundsjuka på oss nu! Haha!