tisdag 5 februari 2008

On my way to Gothenburg...

Andra gången jag ska ta mig till Göteborg i jobbärenden, andra gången flygbolaget misslyckas med att ta mig hela vägen enligt planerna. Planet norrifrån blev en halvtimme försenat och således missade jag 8.10-planet vidare till Göteborg, och jag måste vänta på nästa till 11.25. Suck!

Klev upp 4.30 imorse för att hinna med första planet. Hade blivit lovat tidig incheckning på hotellet i Göteborg så jag kunde sova en timme på förmiddan när jag kom fram, för att vara pigg och alert inför kursen som börjar kl 13. Ett annat alternativ på förhand hade varit att ta ett senare plan hemifrån för att matcha detta 11.25-plan vidare (och därmed komma lite för sent till kursen), men då valde jag att hellre gå upp i ottan eftersom jag hatar att komma för sent...

Men nu får jag ju det bästa av alla världar - kliva upp i ottan, ingen vila och komma försent.
Det här kommer bli en bra dag!

Inga kommentarer: