söndag 16 mars 2008

En rot kan göra underverk

Efter att ha hamnat i en liten svacka igen och känt mig väldigt trött, less, seg och allmänt orkeslös ett tag så kom jag till slut att tänka på en gammal kär vän - rosenroten!

Det må vara en quickfix och det må vara bättre att komma på fötter "på egen hand", men jag gillar den där lilla rosenroten som plötsligt blommar ut i kroppen och ger tillbaka livsgnistan!

Tack kära lilla rot, you made my day! :)

När energin och lusten är tillbaka så är det lättare att "ta sig i kragen" och åtgärda andra bitar av livet som så småningom leder till att man mår bra på egen hand utan lilla roten...

4 kommentarer:

Slow-Eva sa...

jag borde nog testa det. Jag är såååå trött nu :(

Felicitas sa...

Rosenrot is da shit! :)

Hoppas att det känns bättre snart!!

Maria sa...

Helt rätt! Man kan behöva en liten push för att orka ta tag i det som sedan kommer få en att må bra... :)

Prralin sa...

Evasleva - Det rekommenderas starkt! Och jag är ändå en sån som inte brukar "tro" på såna här saker i vanliga fall... men som Felicitas säger - Rosenrot is da shit! :)

Felicitas - :)

Maria - Allt som kan pusha en i rätt riktning är välkommet! Undrar om det finns något piller som kan hjälpa till med packning också?!