fredag 28 mars 2008

On my way to Thailand

Så var man då äntligen på väg! Åtminstone har jag kommit så långt som till min mellanlandning på Arlanda för att vänta i 7 timmar på kvällens samling... ibland är inte kommunikationerna så smidiga, men väntat på Arlanda har jag gjort förr - och jag är ju åtminstone på plats i god tid.

Jag måste erkänna att det känns lite pirrigt... förutom Europa har jag endast varit i Nordafrika tidigare, och den längsta flygningen jag gjort är nog till Gran Canaria eller Teneriffa på drygt 6 timmar. Nu blir det nästan det dubbla, och jag gillar ju som bekant inte att flyga. Har försökt hålla huvudet kallt, men lite resfeber har allt infunnit sig under veckan - de stunder då jag haft tid att tänka efter. Men mest har det varit fullt ös. I onsdags såg det bra ut på jobbfronten då jag hade hunnit jobba undan det mesta, dessutom gick reseaftonen på kvällen bra - men igår hopade sig allt igen så jag måste säga att det är med lite dåligt samvete jag sitter här. Jag var tvungen att lämpa över en del mindre roliga saker på mina kollegor att fixa till veckan. Inte för att jag tvivlar på att de fixar det, utan mest för att jag vet att de har lite annat att göra också...

Nej, det här går inte. Nu sitter jag ju och blir nervös inför resan när jag skriver om det. Får surfa vidare på icke-resrelaterade sidor och skingra tankarna...

6 kommentarer:

Anonym sa...

thailand låter underbart! hoppas att flygresan går bra! :)

Anonym sa...

Det kommer att gå kanonbra att flyga. No worries. Du ska ju till paradiset! Have fun!

Anonym sa...

Nästa gång vi hör från dig så är du ju framme.Så enkelt var det.

Charlotte sa...

Hoppas du får en härlig resa :D (eller har, jag är ju lite efter)

Charlotte

Stina sa...

Åh, låter härligt :). Hoppas du har det kul där!

Prralin sa...

Sofia - Allt gick bara fint och vi hade en fantastisk resa!

Engma - Jag kan flyga, jag är inte rädd! :)

Anonym - Nej, svårare än så var det faktiskt inte.

Chavel - Tack! Och vad kul med en blogg från dig, måste ta o läsa ikapp mig på ditt liv vid tillfälle! ;)

Stina - Tack, det var kanon!