måndag 24 mars 2008

Se upp! Skåning i spåret


Jag kanske har hittat den där vinteraktiviteten som jag efterlyst tidigare... Igår fick jag äntligen tummarna loss att ge mig på längdskidor! Att jag ska säga "äntligen" och "skidor" i samma mening är bara det en bedrift kan man säga... :)

Igår var det andra (eller möjligtvis tredje?) gången jag stod på ett par längdskidor, och det kändes faktiskt ganska bra. Jag tycker annars att skidor är en ganska läskig uppfinning, och trots min nedförbacksrädsla har jag ändå åstadkommit fler gånger med ett par slalomskidor under fötterna. Säkert en handfull gånger. Minst. Inte alltid lika frivilligt... ;)

Men längd är mer min grej. Tror jag. Åtminstone när det är flackt eller möjligtvis lite uppför. Utför blir sådär läskigt igen. Men då kan man ju alltid kasta sig raklång på marken för att bromsa så man inte kör på mötande. Det funkade idag iaf...
Igår åkte jag och Sara, och idag lurade vi också med oss Kattis att göra en premiärtur. Vi gjorde nog ungefär lika många och snygga vurpor allihopa. Men det är ju smällar man får ta, roligt var det iaf. Och framför allt fantastiskt skönt att få vara ute i solen en härlig vinterdag!

Men solen skiner än och eftermiddagen är bara ung - vad ska jag nu kunna hitta på för att vara ute och lapa sol?!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, ja nerför var det ju skojigt värre idag!! Härligt att vara ute i solen en sån här fin vinterdag!!

Anonym sa...

Det låter ju roligt när du beskriver det men jag tycks mig minnas att jag inte alls gillar det ändå :P Troligen efter alla gånger vi tvingades åka på idrotten i skolan trots -17 grader och snöstorm. Typ.

Felicitas sa...

Åh, vad sugen jag blev!! :D

Anonym sa...

"se upp, skåning i spåret" idag kändes det mest som man skulle se upp för den där norrlänningen som körde med speed-skidor.. ;-) Det var hm..kul med längdskidor... kommer jag säkert göra igen... =)

Prralin sa...

Sara - Japp det var skönt, synd bara att man som vanligt kommer på det precis när vintern är slut.

Emma - Det kan ju ha med saken att göra, tvång får sällan en positiv effekt...

Felicitas - Snart är det vinter igen! ;)

Kattis - Hehe ja visst var det intressant. Nästa säsong kommer vi bli jätteduktiga! :)