måndag 10 mars 2008

To be or not to be

Det har återigen varit frågan ett tag. To be or not to be. Tillförordnad? Resebyråchef? Hur hamnade jag här?

Det har varit lite funderingar fram och tillbaka den senaste tiden... Har ärligt talat mest varit nervös för att ev behöva förhandla om lönen, jag tycker det är såå jobbigt. Så idag när chiefen ringde och 1) erbjöd mig jobbet som resebyråchef och förklarade att han pratat med alla involverade inkl min nya chef samt företagets försäljningschef och att alla var överens, och 2) erbjöd mig en högre lön än jag förväntat mig så kändes det som en stor lättnad.

Jag hade ingen aning om vad jag skulle bli erbjuden för lön, och jag hade ingen aning om vad jag skulle begära för att hamna nånstans mittemellan girig och överkörd. Och jag antar att i mångas ögon är det en dålig deal, men jag tror ändå det är en hyfsad deal med tanke på branschen och min (icke-)erfarenhet. Jag är väldigt glad att de inte gav mig något skambud som jag behövde hugga emot, och kanske är jag dum som inte förhandlar till mig några hundralappar till "bara för sakens skull", men då får jag vara det, jag orkar inte.

Jag känner mig nöjd. Jag har haft tur. Idag blev jag erbjuden en lön som är 75% högre än den jag hade när jag började jobba på detta ställe för 2 år sen. Jag har varit på rätt plats vid rätt tillfälle.

10 kommentarer:

Felicitas sa...

"Jag har varit på rätt plats vid rätt tillfälle."
BULLSHIT!!! Sötnos... Du är DUKTIG, annars skulle de inte välja DIG!!!!

Go girl!! Och GRATTIS, du är värd all framgång!!

Anonym sa...

grattis dottern min, det är du värd, du har gjort ett bra jobb annars hade de aldrig erbjudit dej fortsatt jobb, jag är sååå stollt!!! kram

Anonym sa...

GRATTIS!! Du har helt klart gjort ett kanonjobb med tanke på att dom erbjuder dig fortsatt jobb. jag har aldrig tvivlat heller!! Lycka Till och Grattis än en gång!! Stor kram

Anonym sa...

Grattis!! Du är sååå duktig!! Och modig! You should be proud!

Maria sa...

Heja, heja! :)

Anonym sa...

Grattis!!! Vad kul!!
Heja!!

Em Löfgren sa...

en befodran?! wow!! klappa dig själv på axeln och var stolt!! grymt tjejen!!

Prralin sa...

Felicitas - Tack! Och jo, jag vet att jag gjort mig förtjänt av det. :)

Mamma - Tack tack!

Sara - Tack tack!

Engma - Oj, modig tom... nu blir jag ju nervös, har jag varit modig så måste jag ju ha gjort nåt läskigt? ;)

Maria - Heja heja!

Nenny - Tack!

Emliscious - *klapp klapp*

Anonym sa...

Åå vad kul! GRATTIS!!! Det lönar sig att vara duktig på jobbet :) Hoppas det kommer att gå bra för dig!

Prralin sa...

Sofie - Tack, det hoppas jag också. Men jag har ju egentligen haft det här jobbet sen i somras, så nån jättestor förändring blir det inte på en gång förutom att jag blir det "på riktigt" och får betalt för det. Och kanske känner lite större press...