fredag 21 mars 2008

Glad påsk!

Lite påskledigt idag är ju skönt. Tog sovmorgon imorse, var jag på lunchpass spinning, hem och duscha och iväg på kalas hos Kattis. Hennes föräldrar har kommit upp i helgen, det var trevligt och gott med tårta.
Men nu sitter jag här på långfredag och tycker att det är en förbannat långtråkig fredag. Imorse var det skönt att va ledig, nu är det skönt att jag ska jobba imorgon. Egentligen var det min lediga helg, och en långledig helg fredag-måndag borde ju naturligtvis utnyttjas för att åka till Skåne... men eftersom jag ska ut på turné om en vecka orkade jag inte planera mer resor, och bytte istället till mig en jobblördag. Korkat? Ja, nu vill jag till Skåne och fira påsk. Inte lägga mig i soffan och tycka synd om mig själv som inte ens orkar göra en långfredagsmiddag till mig själv...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du... min långfredag bestod av att åka till Strömsholms djursjukhus med Charlie. Sitta där från halv fem till halv åtta och vänta för att sen lämna in katten för omhändertagande. Han mår inget bra, har nåt fel som påverkar levern, och nu får vi inte i honom någon mat så han måste läggas in för dropp. Så halv nio åkte vi från Strömsholm utan katten... Mellan 12-13 idag (lör) får jag ringa och höra hur han mår...

Prralin sa...

Engma - Ok, jag klagar inte jag hade både en Fritz och en Selma som sällskap... stackars Charlie, hoppas han kryar på sig! Och att ni får en skön påskhelg!

Anonym sa...

haha vilken rolig bild ;) hoppas du hade en fin påsk :)

Anonym sa...

Vi kan låtsas det är påsk när du kommer till Skåne. Det är bara att göra några sillsorter o koka ägg som vi kan picka. Vi längtar att träffa dig Mormor