tisdag 11 mars 2008

Förtydligande: Att vara på rätt plats vid rätt tillfälle

Tack för alla gulliga och peppande kommentarer till förra inlägget! Jag vill dock förtydliga en sak; jag har ganska stor tilltro på min egen förmåga vad gäller jobb och ja, jag tycker själv att jag gjort mig förtjänt av den här chansen. Jag tycker att jag har gjort ett bra jobb, och det vågar jag nästan säga att jag vet att "de andra" också tycker.

Vad jag däremot mer menar med att "vara på rätt plats vid rätt tillfälle" är att jag hade ju ingen aning om att jag ville det här, jag vet fortfarande inte om jag ville det här... Jag hade inga "karriärsfunderingar" whatsoever utan var ganska nöjd med att överhuvudtaget ha ett jobb. Men jag var helt enkelt på rätt plats vid rätt tillfälle när rätt möjlighet dök upp - och jag vore ju dum om jag inte hoppar på tåget och ser vad som händer. Det är inte jag som sökt upp jobbet, utan snarare tvärtom.
Kanske var jag rent av rätt person på rätt plats. ;)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är klart att mycket här i livet handlar om slumpen!! Hoppas att slumpen har en lägenhet i Sthlm över till oss också! :P

Felicitas sa...

Precis, jag gillar ditt förtydligande! Inte "på rätt plats vid rätt tillfälle" utan "rätt person på rätt plats"! :)
Som sagt, bra jobbat!!

Anonym sa...

Förstod att det var så du menade och vet att du är rätt person på rätt plats;)

Anonym sa...

En Electrolux Ultra Silencer ZUS3366 köpte vi... den har allergifilter, HEPA (med tanke på katthår). Den är tyst och snäll, skön att köra, lagom stor, inte för tung och framförallt så gör den ett bra jobb.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=175108

Prralin sa...

Engma - Jag håller tummarna för att slumpen vill dig också väl! :)

Felicitas - Tack!

Maria - Ja det var ju en del av vad jag menade iaf... :)

Emma - Tack för tipset! Vadå katthår? =P