söndag 23 november 2008

Kickoff Tjejklassikern

Efter en längre tids funderande från min egen sida men utan att ha fått med mig någon så har jag nu helt plötsligt hittat tre stycken intressenter till utmaningen! (typiskt nog när min egen inspiration ligger på ungefär noll, men förhoppningsvis går det att vända...)

Igår hade vi så en liten "kickoff" inför Tjejklassikern; vi körde tillsammans ett spinningpass följt av lite plaskande med en instruktör som på en kvart försökte teknikträna oss. I simning alltså. Jag har tydligen ingen kontakt med min högerfot när jag simmar bröstsim, men det kanske kan förklaras av att jag lägger mest energi på att försöka hålla mig flytande. :)
Det var väldigt många år sen jag simmade sist, och nån teknik har jag då aldrig överhuvudtaget tänkt på, så det var välbehövligt att få ett par saker att fundera på. Vi hann också med att prova lite crawl, det har jag aldrig någonsin gjort så det var ju en ny upplevelse.

Vi kan väl sammanfatta det hela med att jag inte är något vattendjur. Men jag kanske kan bli. :)
(Mina föräldrar kan nog intyga det hela med hur mycket de fick muta mig under simskoletiden för att lyckas ta några märken och framför allt hoppa eller dyka i...)

Kanske kan lite simning få mig att återfå inspirationen att träna? Den är fortfarande som bortblåst, fast att jag egentligen tycker det är jättekul... Imorgon tänkte jag ge mig på ett step-pass, jag steppade väldigt mycket för några år sen men när jag tappade inspirationen för det fann jag istället spinningen och nu har det inte steppats på läääääänge. Kanske inspirationen hittat tillbaka till step-brädan?

Tips på längdskidutrustning mottages tacksamt, vinterns projekt är att inhandla en sådan och sedan försöka sig på detta...

Läs även andra bloggares åsikter om

2 kommentarer:

Anonym sa...

det låter trevligt simma du på det är kul kanske vaknar då lusten att träna igen, och skidutrustning eller pengar till sådan verkar vara nått för tomten att komma ihåg

Prralin sa...

Mamma - Ja det kan tomten gärna få komma ihåg, men pengar till det än fysiska skidor känns lite smidigare...