söndag 30 november 2008

Äntligen första advent


Äntligen första advent så man med gott samvete får tända alla ljus och stjärnor!

Tyvärr är det plusgrader och regn i luften idag, typiskt när det varit snö (det är det visserligen fortfarande) och lagom mycket minus flera veckor... Det blir väl regnjacka på för att gå en sväng på julmarknad och julskyltning idag. Sen blir det Lucia-kröning i kyrkan, och dagen avslutas med att några vänner kommer till mig och dricker glögg. Innan jag ger mig ut på stan ska jag alltså hinna fixa lite tilltugg till glöggen ikväll, och så kommer jag närsomhelst bli inringd för att springa ner till jobbet och släppa in ombyggnadskillarna... Kanske dags att hoppa ur morgonrocken?

Äntligen första advent så man får börja lyssna på julmusiken (läs: Ainbusk I midvintertid - En jul på Gotland), den rekommenderas starkt och går aldrig att lessna på!

Min favoritlåt alla kategorier:

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh den låten är såå bra... Hittar inte min Ainbusk skiva. *hum* Kanske måste fixa mig en ny vill ju lyssna på den.