onsdag 12 november 2008

Lyckad reseafton avklarad


Kvällens jobbande innebar en reseafton med tema Hurtigruten. 47 besökande fick vi, och det är vi jättenöjda med. Medelåldern var inte helt oväntat ganska hög, och intresset verkade också ganska högt bland deltagarna.

Jag var ju på studieresa med Hurtigruten i slutet på september, och åkte sträckan Bergen-Trondheim. Tyvärr i dåligt väder så jag såg inte speciellt mycket av den omtalade vackra naturen och utsikten, men det gav ändå inspiration till att dra ihop en reseafton och bjuda in befintliga och potentiella kunder till detta. Det har varit mycket jobb runt omkring och vi har verkligen lagt manken till för att få ut budskapet om denna reseaftonen (annonsering x 2, lokalt e-nyhetsbrev, info på hemsidan, personliga inbjudningar och allmänna utskick, skyltning, utskick till PRO-föreningar och golfklubbar och XXXX antal flyers utdelade etc), så det var verkligen kul att det kom så många. Och att det verkade vara uppskattat. Och inte minst att vi kan få in några bokningar på detta...

Dagens bra: Jag fixade att "spontant säga några ord och hälsa välkommen" vid kvällens aktivitet utan att stressa upp mig i förhand. Jag har låtit bli att stressa på jobbet idag, jag har gjort det jag hunnit men inte mer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att du fick en bra reseträff. Hoppas det ger utslag på bokningarna också. Kram mormor o morfar

Anonym sa...

Trevlig reseträff hade ni verkligen fixat. Kanonduktig var du på att hälsa välkommen också! Guldsttjärna åt dig! Hoppas ni får en del bokningar. Jag blev sugen...