torsdag 27 november 2008

Lugnet kom av sig

Det är inte alltid så lätt att försöka behålla lugnet, även om man försöker. Rätt som det är kommer livet emellan, eller rättare sagt jobbet...

I måndags jobbade jag dock som vanligt, och var som sagt på ett step-pass på kvällen. Och det var faktiskt så kul som jag kom ihåg det, om än lite klurigare när man inte steppat på några år och förstås inte kunde programmet... Men jag tror att steppen kan ge mig en del inspiration åter! :)
Och i tisdags efter en 8-18 dag på jobbet kom jag mig iväg på ett powerstrike-pass, och även det kändes ganska bra faktiskt (även om instruktören hade svårt att hålla takten, vilket i sin tur gör att jag kommer av mig...).


Igår blev en låååång dag, från 8-22. Vi hade ännu en reseafton, denna gången med Kina-tema. Tillsammans med en av stans banker hade vi ca 75 gäster som lyssnade på min kollegas berättelse från en studieresa i Peking och en av våra arrangörers specialkunskaper. Alla parter tyckte det var en mycket lyckad afton, och det känns bra att ha fått till ett samarbete med banken som gör att vi kan ha gemensamma kundkvällar och bredda oss till en större kundkrets.

Idag däremot, har det bara varit strul. Vi håller på att bygga om butiken inför namnbytet, och kaos är bara förnamnet. Vi har haft en målare som målat typ en vägg om dagen i en veckas tid, vi har fått diskarna bytta och vi har fått en hel skog av växter som ska placeras ut på lämpligt sätt. Vi har ännu inte fått några nya katalogställ vilket innebär att alla kataloger ligger utspridda + att vi förstås har fått alla nya sommarkataloger (xxxx antal per leverantör) just denna vecka. Det är hinderbana som gäller för att ta sig fram, eller hela havet stormar om man heller vill det - fast omvänt, istället för "inte nudda mark" så är utmaningen här "att nudda mark".
Dessutom omarbetas budgeten varenda dag, "finanskris" och osäker omvärldssituation... Nu har jag tvingats lägga ett förslag där vi måste dra ner på personal och det känns inte alls kul. Jag hoppas hoppas hoppas att det vänder, och att jag slipper face:a detta scenario.
Annars budgeterar jag nästan hellre ut mig själv...

Efter denna dag på jobbet hade jag ingen lust att gå på hockey ikväll, utan sällskap. Istället för att vara där och känna mig ensam gick jag hem och tänkte ta det lugnt, men har istället pysslat på med allt möjligt och inte alls relaxat som jag tänkt mig.
Jag, liksom Modo, är inne i en dålig trend. På mindre än en vecka har jag missat två hemmamatcher fast att jag varit i stan (i lördags var det ju "kickoff") - de två första jag missat på drygt 7 år. Vad håller på att hända?!

Men jag har ju i alla fall lyckats nästla mig in där lite grann... :)

För att muntra upp mig själv har jag köpt en snygg tidningskorg, bild kanske kommer så småningom... Vem har sagt att man inte kan shoppa sig lycklig? :)

2 kommentarer:

emve sa...

Shopping kan hjälpa mot mycket! Hoppas det löser sig på jobbet :)

Prralin sa...

Em - Ja visst är det fantastiskt att lite shopping kan muntra upp en så lätt?! Att det kan vara så mycket roligare att göra av med pengarna än att tjäna in dem... :)