fredag 14 november 2008

Nästan helg

Åh så skönt det hade varit om det hade varit helg nu. Men jag jobbar imorgon igen. Typiskt. Men jag gick iaf hem från jobbet strax före 16 idag så jag fick åtminstone en kort fredag. Och jag har faktiskt haft en riktigt bra dag.

Visserligen kom jag på mig själv igår kväll/inatt/imorse med att tankarna som far runt i huvudet innan jag somnar/när jag vaknar till på natten/och på morgonen det första när jag vaknar - är inte överraskande jobbtankar. Skriver en mental to-do-lista, författar mail, funderar på vad jag ska skriva i uppföljningsbrev, vilka jag måste ringa, affärskunder jag har kvar att besöka osv osv. Helt omedvetet. Jag tänker liksom inte ens på att jag tänker på det.
Men nu ska jag bli bättre på att tänka på det. Att jag tänker på det alltså, och försöka låta bli att tänka på det. Lägga ett block och en penna bredvid sängen så jag kan skriva ner måstena som kommer upp i huvudet, så jag slipper lägga så mycket energi på att göra to-do-listor i huvudet som jag ska försöka komma ihåg. Dömt att misslyckas.

Har haft det ganska lugnt idag, och hunnit göra bort en del av sakerna som dök upp i huvudet inatt. Tog dessutom mig friheten att ta några minuter längre lunch och shoppade lite julpynt, jag har nämligen längtat efter att julpynta över en månad - så nu tänker jag inte vänta längre!
På söndag hoppas jag att jag vaknar pigg och alert och sugen på att julpiffa! :)

Dagens bra: Lugn i kroppen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker i alla fall att det är kul att du börjat skriva igen! Och så hoppas jag att du fortsätter att prioritera dig och ditt välmående :)

Charlotte