onsdag 12 november 2008

Sovmorgon

Igår var det som sagt en lång och stressig arbetsdag. Jag klarade den viktigaste deadlinen, och sista timmen kunde jag nästan tänka klart. Kors i taket! (om det sen har att göra med att arbetsbördan lättade eller att de kacklande kollegorna gick hem så öronen fick en chans att vila låter jag vara osagt ;))

Eftersom jag tyckte mig ha hunnit med det viktigaste och mest akuta igår, och eftersom jag ikväll kommer att jobba till kl 22, så tog jag mig friheten att ta en sovmorgon idag. Åh så skönt! Låg i sängen till halv 9 och bläddrade i tidningen i lugn och ro. Ingen stress.

Nu, en halvtimme senare, har jag också hunnit med att fixa klart min sänggavel (som jag bara har hållt på med i sisådär en dryg månad, som sagt det där med energi och effektivitet utanför jobbets väggar är inte min starka sida...). Uppenbarligen tog det inte mer än en dryg kvart. Nu återstår att se hur lång tid det tar innan gardinerna blir uppsydda och överkastet tillsytt, det skulle vara väldigt skönt att åtminstone få ett rum helt färdigt, så att man åtminstone kan gå och lägga sig med ro i själen...

Kanske ska vara så fräck så jag inte går till jobbet förrän kl 12 idag, fast jag sa att jag troligen dyker upp vid halv 11-11. Men jag sa ju till min kollega som också ska vara kvar till kl 22 ikväll att hon inte behövde komma förrän efter 12, så det borde ju även kunna gälla mig? Eller hur?
En dusch i lugn och ro, diska och röja undan det värsta tänker jag iaf hinna med. Det gör det ju åtminstone lite mindre ångestfyllt att komma hem sent ikväll...

Från och med nu ska jag bli bättre på att fånga stunden! Och peppa mig själv!

Dagens bra: Tog sovmorgon. Fixade klart sänggaveln. Duktigt jobbat!

1 kommentar:

Anonym sa...

Sovmorgon var du väl värd. Skönt det. Skönt o få klart sänggaveln med, inte lång kvar nu tills ditt fina sovrum är helt klart. Nog kommer du få ro i själen där alltid!!
Kram