fredag 3 april 2009

En lång kort vecka

Det gick snabbt att kastas tillbaka till verkligheten från semesterlunket... Jag hade sett fram emot att lågvarvet jag lyckats komma in i under ledigheten skulle få fortsätta ett tag till. Hade tänkt mig en kort arbetsvecka denna vecka (resa norrut i måndags = ledig), och sen ett par kortdagar nästa vecka då jag from 1 april skulle gå ner till att jobba 80%.

Men istället kom jag tillbaka till jobbet i tisdags morse; en kollega som slutat (planerat) och en annan som blivit sjukskriven (oplanerat, förstås - sällan man planerar att bli sjuk...).
Återstående personal: Jag + en deltidsarbetande kollega. Vad göra? Jo, jobba 8-19 varje dag + imorgon lördag. Planera för att snarare jobba 110% än 80% nästa vecka, och avvakta sjukskrivningens fortgång...

Det blir inte alltid som man tänkt sig.

Ett konstaterande är iaf att jag är väldigt mycket effektivare när jag har mycket att göra än när det är lugnt (vilket det varit den senaste tiden innan, därav all tid att fundera...). Dagarna har gått väldigt fort den här veckan, och jag har inte hunnit fundera på att jag inte riktigt orkar med det (inte förrän jag kommit hem och kraschat på soffan, helt utan energi att göra något annat än vänta på att sova). Det är visserligen kul när det är mycket att göra, och man känner att man gör nån nytta, men det hade varit väldigt roligt att hinna med sig själv också.
Resväskan står fortfarande kvar, det ligger grejer överallt, orkar inte laga mat, städa, diska, bädda sängen eller gå till tvättstugan och kolla när jag har tvättid...

I tisdags tog jag mig dock på ett body pump pass - och det känns överallt! Alltså välbehövligt. Mer än så har jag inte orkat aktivera mig i veckan, sorry kroppen...

1 kommentar:

mamma sa...

beundrar dej att du ändå orkar träna, själv har jat inte hunnit/orkat på månader, jobbat mer än 100% trots att jag ska jobba 67,3%, orkar inget efter jobb förrän efter ett par timmars sömn, så det blir väldigt sena middagar
hpååas det lugnar ner sej, kram