söndag 12 april 2009

Långfredag: Påskmys hos mig

På långfredagen bjöd jag hem till påskmys med pyssel och middag hos mig. Har längtat efter att "fira påsk" och få bjuda goda vänner på middag och mys.

Inget påskmys utan påskägg!


Några påskgodisar fick hamna utanför äggen, eftersom de var så himla fina. Härliga färger!

Jag vet inte om äggen ska ligga under riset och vänta, som julklapparna ligger under granen... men dessa fick göra det iaf, i brist på annan plats. :)


Nu påskpysslas det! Måla ägg, göra marsipanfigurer och blåsa ägg.



Snyggare kycklingar har man väl knappast skådat?! :)


Slutpysslat, dags för mat!


Började med förrätt, gubbröra på rågbröd. Midsommar eller påsk, same same but different...



Middagsgästerna ser ganska nöjda ut iaf. Nu serveras det ugnsbakad lax med hummersås och ugnsbakade rotfrukter och potatis. Smarrigt och löjligt lättlagat!


Och så den spännande desserten, vackert dekorerad med våra konstverk!


Malin dök upp lagom till tårtan (som jag för övrigt fick en känsla av att hon gillade ;), inte varje dag man får fint Stockholmsbesök!

Partytrick!


Alla djupt försjunka i att lyssna på olika dialekter på datorn. Av någon anledning så hamnar vi alltid i dialektdiskussioner när detta gänget är samlat...


Glad påsk och tack för en trevlig kväll!

6 kommentarer:

mamma sa...

ser trevligt och gott ut, nästa år firar vi kanske påsk tillsammans igen, kram

mormor sa...

Du verkar ha tagit till dig mer av våra matvanor än resten av din familj. Imponerad av din tårta och påskkycklingar. Kram från mig o resten av sörenssonarna,

Ellie sa...

Gud så mysigt det såg ut :)
Och vilken fin liten tårta!

Glad Påsk! =)

Pernilla Hult sa...

Ser ut som Ni haf en riktigt trevlig träff i påsk. Ur såna kan man hämta massor av energi.. Hoppas att solen lyser på Dig också. Hur går det med högskoleansökningen?
Ha en fortsatt trevlig påsk!

Sara (Träningsglädje) sa...

åh vad mysigt ni ser ut att ha haft! jag tycker kycklingarna var riktigt snygga också!! :-)

Prralin sa...

Mamma - Japp högst troligt!

Mormor - Man måste ju försöka göra sig till lite iaf... :)

Ellie - Ja det var jättemysigt, glad påsk på dig också!

Bumbi - Jag har laddat både med påskmys- och solenergi, så förhoppningsvis ska jag nu klara av tre arbetsdagar till innan det blir helgledigt igen! (vilken lyx med en helledig helg, har jobbat tre av de senaste fyra lördagarna)

Sara - Ja eller hur, visst blev de snygga?! Du kan ju bara tänka dig hur snygga de blir nästa påsk när vi redan har tjuvtränat ett år! :)