onsdag 8 april 2009

Tjejen utan koll

Tjejen utan koll, det är jag det. Kom nyss hem och läste på min superstart-sida på Aftonbladets nyhetsfeed nån mening som jag inte riktigt kunde koppla... vadå? Jaså har Färjestad vunnit SM-guldet ikväll?! Det hade jag ingen aaaaning om! Jag har verkligen pinsamt noll koll. Det här är ju faktiskt nåt som borde intressera mig...

Nåja, jag har jobbat 15 timmar idag så jag får väl skylla på det. ;)

Det gick faktiskt riktigt bra att vara ensam hela dagen idag. Det var förvånansvärt lugnt, vilket är bra när man är ensam, men dåligt för affärerna. Aldrig får man vara nöjd.
Efter att ha jobbat 8-18 utan rast tog jag en 10-minutare i friska luften innan jag fortsatte till kvällens aktiviteter med en av våra arrangörer och lokala representanter från resebyråerna, flygplatsen och näringslivet. Trevligt, mycket trevligt.

På vägen hem fick jag ågren för att jag ska flytta från stan och lämna (?) resebranschen... precis när man jobbat sig fram till att få kontakter och faktiskt kan komma med åsikter som räknas. Men man kan ju inte få allt, det är bara att börja om och jobba upp detsamma nån annanstans.

Snart finns det nämligen ingen återvändo, nästa vecka kommer "mitt jobb" läggas upp som ledigt på vårt intranät... och sedan kort därefter annonseras "officiellt". Scary.

3 kommentarer:

mormor sa...

Hur många tim består en heltid av om 15 tim är 80%. Försök ta det lite lugnare

Prralin sa...

Mormor - Ja man kan ju undra?! Jag har fått ändrat till 100% "på pappret" i april så får vi se vad som händer sen. Ska vara ledig några påskdagar iaf. :)

mamma sa...

ojdå visste inte att ditt jobb skulle annonseras ut redan nu, förstår dej alltid bad timing, precis när det funkar är det dags att gå vidare, men det ordnar du, kram