onsdag 29 april 2009

Intervju i Malmö inbokad!

Igår kväll hittade jag ett jobb i Malmö som verkade intressant. Så imorse tog jag luren och ringde och frågade lite mer vad det innebar, och skickade sen iväg min ansökan. I eftermiddags blev jag uppringd och erbjuden en intervju nästa fredag då jag "ändå" är på genomresa i Skåne!

Det är inget hightech jätteflashigt och utmanande jobb, men ett jobb som jag vet att jag skulle göra bra. Och som jag tror jag skulle tycka om, det är en bransch som intresserar mig och just nu är jag öppen för det mesta. Flytt till ny stad i lågkonjunktur kräver ett visst mått av ödmjukhet känns det som.

Även om jag kanske borde ta det som en komplimang så tror jag ändå inte att det är ett riktigt bra tecken när tjejen som ringde upp mig från företaget säger: "Vi pratades ju vid imorse och jag fick ju in din ansökan, och jag vet inte vad jag ska säga... det låter ju för bra för att vara sant, eller ja vad man säger. Jag tror att du är lite överkvalificerad, men ja det får du ju själv ta ställning till. Men jag vill gärna träffa dig så kan vi se vad vi kan erbjuda dig."

Men som sagt, eftersom jag ändå är around så kan ju en intervju aldrig skada!

3 kommentarer:

Em Löfgren sa...

åhh lycka till lycka till!!!

Prralin sa...

Emlischious - Tackar så mycket!

Prralin sa...

Emliscious - Sorry att jag inte kan stava till ditt vackra namn... :)