tisdag 7 april 2009

En såndär tisdag... då man bara längtar till helgen

Ja, om det inte varit så att man skulle jobba till helgen förstås. Men jag längtar till fredag, söndag och måndag. För då är jag ledig!

Det börjar kännas nu att vi varit kort om folk på jobbet en dryg vecka. Jag har fortfarande grejer som ligger sen jag var ledig, som jag inte har hunnit ta tag i ännu. Ändå måste jag säga att det funkat över förväntan den här veckan, so far so good. Men det är ändå en stress att veta att man inte kan vara nåt flexibel utan måste vara inställd på att jobba 8-18 varje dag, om man ev kan börja senare eller sluta tidigare nån dag så är det bara bonus. Min kollega jobbar ju bara 80%. Vilket jag också iofs gör, "på pappret".

Två veckor till, sen kanske vi får tillbaka en personal om vi har tur...

Imorgon har jag att se fram emot att jobba ensam hela dagen, från 8-18 och sen direkt efter det är det info + middag med en charterarrangör. Kommer nog tänka många kloka tankar imorgon kväll! :)

2 kommentarer:

Kattis sa...

punkt 1 & 2 på din påsk-to do-lista står även på min så vi kan väl stressa varandra. :-)
Ska bli sååå skönt med påskledigt, även om jag inte kan klaga över samma stress som du.

Prralin sa...

Kattis - Japp peppet sprutar snart genom öronen! Eller inte... :)