måndag 13 april 2009

Smartare än jag trodde

Det är inte bara piece of cake att ansöka till högskola har jag märkt. Det var ett tag sen man höll på med sånt här och jag minns inte riktigt hur man ska gå till väga... Finns mina betyg och meriter "nånstans" eller måste allt skickas in tillsammans med högskolan, och i så fall vad?

Det hade ju varit ganska smart att inte vänta till sista stund, med tanke på att allt måste vara klart tills på onsdag...

I pärmen märkt "Seriösa saker" hittade jag iaf mitt resultat från högskoleprovet och blev positivt överraskad då jag insåg att jag hade 1.4 poäng som högsta resultat (istället för 1.1 som jag trodde). Jag tänker leva på det ett par dagar, fast att det var mer än 5 år sen jag gjorde provet och resultatet därmed inte är giltigt längre...

Men det står ju fortfarande på mitt papper att jag är (eller iaf varit) 1.4-smart! :)

2 kommentarer:

Maria sa...

Du kan gå in på Studera.se och kolla under "mina meriter" (eller nåt liknande) om ditt gymnasiebetyg etc. finns registrerat där. Ev. högskolepoäng finns redan i systemet per automatik, om man inte läst vid någon liten skola som valt att inte ansluta sig till VHS's tjänster...

Prralin sa...

Maria - Har inte fått min pinkod för att kunna komma åt "mina meriter" där än, och kommer inte fram till någon att fråga på Antagningen... så jag samlade ihop alla mina betyg jag kunde hitta och skickade in. De får väl kasta det de inte behöver eller bryr sig om! ;)