lördag 27 juni 2009

Ännu en dag på balkongen

Idag skulle man egentligen varit på stranden. Men eftersom alla jag känner jobbar eller har annat för sig idag - och jag inte har nån lust att åka ensam till stranden - så blev det istället en dag på balkongen. Inte så dumt det heller. Men vaaarmt.





Kolla termometern; 44.5 grader på balkongen!
Men jag klagar inte, när jag har jobbat hela veckan och missat högsommarvärmen så skulle jag blivit mer besviken om det regnat och varit 15 grader på min lediga dag. Man kan ju faktiskt gå in och svalka sig mellan varven. ;)

Idag har jag kombinerat solandet på balkongen med marknadsföringsplugg och att lyssna på Rix FM Festival-artisterna som soundcheckat nere på Hamnfest-området under dagen. Ikväll är det alltså dags för Rix FM Festival, och eftersom jag är en sån där typ som lyssnar på radio och inte har någon egen musiksmak så ser jag fram emot detta ikväll!

(Charlotte, jag tänker alltid på dig när nån undrar vad jag lyssnar på för musik - men nu står jag för att jag inte har nån musiksmak utan helt enkelt gillar "radiomusik"!)

Jag tycker som bekant det är trevligt när det händer nåt i stan, och försökte dra ihop till en Hamnfest-dejt med lite kompisar ikväll för att käka, snacka skit, digga Rix och "ta en öl" (jag dricker visserligen inte öl, men jag har iaf förstått att det är ett användbart uttryck). Men alla var upptagna på sina håll så det blev inget av det. Nu fick jag dock nyss ett sms från Sara att hon hinner hem från dopet i tid, så då slipper jag ju gå själv iaf. Skönt!

4 kommentarer:

Otilias form sa...

Mysig balkong :-) Vi har våt i söderläge så jag har knappt varit ut dätr de senaste dagarna - så varmt! :-)

Charlotte sa...

Då är jag stolt över dig! Det enda jag "kräver" är att man reflekterat över det :)

Otilias form sa...

Hur går det med jobb och bostadsleteandet? Börjar saker falla på plats?

Prralin sa...

Otilia - Min är också söderläge och "hyfsat" varm, men har man suktat efter en balkong i flera år så är det ju bäst att utnyttja den så mycket som möjligt innan jag ska flytta igen... :=

Chavel - Haha, jag har faktiskt försökt komma fram till vad jag har för musiksmak. Men bara insett att jag inte har tillräckligt intresse av musik för att skaffa mig en "smak", jag tycker om att lyssna på musik - men inte att välja vad som ska lyssnas på. Jag lyssnar på det som spelas helt enkelt. :)

Otilia - Nope, jag har varken jobb eller bostad på gång. Jag kommer börja med att flytta "hem till mamma", och sen får jag helt enkelt se vad som händer!