måndag 22 juni 2009

Det blir aldrig som man tänkt sig, del femhundraelva...

I förmiddags kl 10 hade jag en tid hos vårdcentralen för att kolla upp mina pigmentfläckar, så jag hade planerat en liten sovmorgon och att i lugn och ro promenera till vårdcentralen innan jag sen skulle komma in senare på jobbet.

Men se det blir aldrig som man tänkt sig... klockan 8.30 fick jag sms från min kollega (pga semestertider; min enda kollega) som öppnat kl 8, att hon blivit sjuk och behövde gå hem när jag var tillbaka. En stund senare kom det ett sms till att hon inte klarade att vara kvar utan var tvungen att gå hem nu. (Förresten, vad är det med sms? Kan man inte ringa när man behöver få tag på någon snabbt och få bekräftat att infon nått fram?!)

Så det var bara att dra kammen genom håret, hoppa i kläderna och springa ner till jobbet... (jag kom faktiskt ihåg att avboka tiden på vårdcentralen på vägen också, kors i taket!)
Sen skulle man kunna säga att det har "gått i ett" som det brukar heta. Strax före sju när jag var på väg hem kom jag på att jag inte haft tid att gå på toa på hela dan, så det blev ett snabb-besök på toan "för säkerhets skull" innan hemfärd... :)

Hoppas på en lite lugnare dag imorgon...

1 kommentar:

mamma sa...

hoppas du får tid att boka en ny tid, för det behöver du