söndag 28 juni 2009

Sista söndagsångesten på länge

I förmiddags låg jag på balkongen och svettades och gjorde klart min första inlämningsuppgift till marknadsföringskursen. Ska jag vara helt ärlig så blev det ganska halvhjärtat gjort, men jag orkar inte lägga ner hela min själ på denna kurs just nu. Jag är inte speciellt pluggsugen egentligen. Men jag vill ju lära mig. Så jag går in för det lite "lagom" mycket. Struntar i att göra MVG-uppgifterna till exempel, inte helt likt mig men man är väl inte sämre än att man kan ändra sig... ;)

När termometern på balkongen visade 49.9 grader ringde Kattis som räddaren i nöden och frågade om jag ville följa med till stranden. Jaaaa tack!

Så nu har jag äntligen tagit årets första dopp! (Kreta räknas inte) Och det var faktiskt inte så farligt kallt, men så är det ju också väldigt långgrunt på denna stranden och då värms förstås vattnet upp ganska snabbt...


Imorgon påbörjas sista arbetsveckan, och det innebär att jag idag har sista söndagsångesten på (troligtvis) väldigt länge. Just nu vill jag bara bli av med allt vad jobb innebär och helst komma härifrån fortare än kvickt också, därför är det nästan så att jag längtar tills imorgon så att sista veckan äntligen kan få påbörjas, the final countdown...

2 kommentarer:

Anonym sa...

helt ok att inte ens satsa på MVG beöhvs inta lltid och med den värmen kan ingen ens förstå att du orkade försöka plugga, klart att det inte va farligt kallt, du har väl härdats under baden i östersjön, ses snart kramar

mamma sa...

jag är inte anonym men det blev så